19 Haziran 2012 Salı

Güneş kremleri sorunsalı...

Geçen postta yazdığım gibi yaz geldi, artık şehir içinde gezerken bile haşlama olmamak çok zor. Ben eskiden yanmayı çok sever ve güneşin altına öylece kendimi atardım, bunun zararını çok görmüşlüğüm vardır. O nedenle de artık güneşe çıkmamaya ve çıkmak zorunda kalırsam da özenle korunmaya dikkat ediyorum. Ayrıca arkadaşlarımdan biri de bu güneş korunması konusuna bir el atmamı istedi, haha onu mu kıracağım, hemmen dedim.
Şimdi öncelikle tabi şehir içinde yüzümüze sürdüğümüz kremi çok özenle seçmeliyiz diyorum ben, çünkü üzerine muhtemelen makyaj yapacağız ve bütün gün o krem tazelenemeden orada kalacak ve bu nedenle de maksimum korumaya sahip olması lazım. Ayrıca terletmeyecek, kolay emilecek, yüzü parlatmayacak, yağlandırmayacak, sivilcelendirmeyecek ve bütün gün de etkisini yitirmeyecek bir ürün lazım bize.
Bu nedenle ben şehir içinde hem renkli nemlendirici işlevi gören hem de maksimum güneş korumasına sahip ürünleri kullanıyorum.  Şu anda kullandığım La Roche Posay Anthelios 50+ Tinted Cream, yani güneşe karşı hassas ciltler için güneş karşıtı 50 koruma faktörlü renkli nemlendirici. Bu ürünü çok çeşitli şekillerde kullanabiliyorum. Öncelikle güneş kremi ve baz olarak fondöten veya toz pudranın altına sürüyorum veya hiç fondöten kullanmadan doğrudan gündüz kreminin üzerine hem nemlendirici, hem fondöten hem de güneş kremi amaçlı uygulayabiliyorum. Ürünü geçen yazın başında kullanmaya başladım, kesinlikle güneşten koruyan, üzerine pudra ile kullanıldığında parlama yapmayan, yağlandırmayan ve sivilcelendirmeyen bir ürün.



 Geçen yaz boyunca bu ürünü kullandığım için ikinci kutuyu da almıştım. Şimdi bu da bitmek üzere. Bunu bitirdikten sonra hem dergilerde, hem bloglarda oldukça övülen bir ürün olan Bioderma Photoderm'i alıp denemek istiyorum. Onu da bir süre kullandıktan sonra hangisinin daha iyi olduğuna karar verebiliceğim.
Şehir içinde renkli nemlendiri özelliği olan bu kremi kullanırken, sahilde, havuz başında daha değişik bir krem kullanıyorum. Bu da Neutogena'nın 55 koruma faktörlü Dry-Touch Sun Block ürünü. Ancak sanırım bu ürün Türkiye'de yok, bunu bir arkadaşım geçen sene Amerika'dan kendisi çok memnun kaldığı için getirmişti. Yoğunluğu oldukça fazla bir ürün, fazla yağlı, hassas, sivilcelenmeye müsait ciltlerde biraz sivilcelenme yapabilir diye düşünüyorum ama ben çok memnunum. Sahilde güneşe çıkarken yüzümü resmen bu kreme buluyorum diyebilirim. Yoğunluğu fazla olduğu için her ne kadar "fast absorbing" desede emilimi de biraz sürüyor, o nedenle güneşe çıkmadan bir 15 dakika öncesinden sürmek lazım. Tabi bu ürünlerin sadece yüz ve hasssas boyun bölgesi için olduğunu belirtmekte yarar var. Bunun yerine Nivea'nın yüz için olan güneş kremini de denemek üzere almıştım. En kısa zamanda deneyip bahsedeceğim.


 
Bu iki ürün geçen yaz hiç çantamdan çıkmadılar. Nereye gitsem benimle geldiler. Bu sene de aynı şekilde güneş ürünlerim çamtamdaki yerlerini aldılar. Elimde bir de çeşitli kutulardan çıkar deneme boyu güneş ürünleri var ama daha hiç birisini deneyemediğim için anlatamıyorum. Denedikçe onları da anlatacağım tabi. Yarın da vücut için kullandığım güneş koruma ürünlerinden bahsedeceğim.
Sevgiler..

5 yorum:

  1. Bende 2 senedir clinique city block kullanıyorum gerçekten çok memnunum.

    http://pinkyfashionbeauty.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. @pinkyfashion.. ben hiç clinique güneş kremi denemedim. bakayım tester falan bulursam denerim.

    YanıtlaSil
  3. cok tesekkur edeırmmm :) ben bunları denemedım ama denersem aklımda bulunsunn

    YanıtlaSil
  4. I use Neutrogena for my sunscreen too! They're the best! xxooxoo

    YanıtlaSil
  5. @Kokosskelebek.. rica ederim canım..:-))
    @fashioncappucino.. yes I love it too..

    YanıtlaSil