15 Temmuz 2014 Salı

Güneş kremleri-karşılaştırmalı..

Yaz aylarında en çok kullandığımız ürünlerin başında güneş koruma faktörü yüksek yüz ve vücut kremleri geliyor. Daha önce burada güneş korumanın kimyasal değil de fiziksel koruma faktörleri ile yapılması gerektiğinden bahsetmiştim. Şimdi buna göre 3 markayı yakından inceleyeceğiz.
İlk krem Vivatinell markasına ait, Enjoy isimli krem, belirtilmemekle beraber hem yüz hem vücut için kullanılabiliyor. Ama ben sadece yüzüme kullandım. İkincisi Watsons'da bulabileceğiniz bir marka, Soleit. Bu markaya ait güneş sonrası koruma kremi ve başka kremleri de bulunuyor. Üçüncüsü ise Aloha, bu sanırım kutulardan biri ile gelmişti ama hangisi hatırlamıyorum şu anda.

Vivatinell, Enjoy; İçinde paraben yok, fiziksel koruma unsuru titanium dioxide var. Yine bazı kimyasal koruma faktörleri de bulunuyor. Yüze uygulamada maalesef ilk etapta beyazlık bırakıyor. Bunun için yavaş yavaş ve iyice yedirerek uygulamak lazım. O zaman beyazlık gidiyor ama belli bir parlaklık kalıyor yine de. 

Solait içinde de paraben bulunmuyor. Mattifying yani matlaştırıcı demesine rağmen böyle bir etkisini göremedim. Enjoy gibi bunu da yavaş yavaş, yedirerek uygulamak gerekiyor, yoksa beyazlık ve parlaklık sizi bırakmıyor. Sevdiğim yanlarından biri hayvanlar üzerinde denenmemiş olduğunu belgeleyen LB belgesi. Vivatinell'de hayvan deneyi yapmıyor ancak Aloha konusunda emin değilim.

En son olarak Aloha'nın içindekilere bakalım, maalesef paraben ve türevleri bulunuyor.  Bu arada 18 ay ile en uzun kullanma süresi de bunda, diğerlerinin kullanımı 12 ay. Bu da yüzde parlak ve beyaz bir görünüm bırakıyor, zaten bunu normalde sadece vücuduma kullanıp bitirdim.

Normalde bu kadarlık bir ürünü yavaş yavaş bütün yüzünüze yedirirseniz sorun olmuyor ama makyaj altı kullanmak için biraz da beklemek gerektiğinden ve sabah makyaj için bekleyecek vaktim olmaması nedeni ile, ben hiç birini makyaj altına tercih etmiyorum. Makyaj altı için tercihim Cyrene Bio'nun buradaki ürünü, bunu sürdüğümde yüzüm tamamen mat görünüyor.

Makyaj altı için çok beğenmemekle birlikte, plaja giderken kullanım için hepsini beğeniyorum, özellikle Enjoy ve Solait yapış yağış bir his bırakmıyor ve güzel de koruyor. Bu yaz bunlarla yola devam ediyorum. Hemen bir güncelleme yapıyorum, ürünlerin ulaşılabilirliği konusunda; Vivatinell Enjoj kremi buradan, Aloha Sun Lotion'ı buradan, Soleit ürünlerini ise Watsons mağazalarından bulabilirsiniz.
Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder