11 Nisan 2012 Çarşamba

2009 Singapur gezim..

Daha önce size GAP turumuzu anlatmıştım. Bu gün de  masa komşumun isteği üzerine Singapur gezimi anlatacağım. Aslında bu bir gezi değildi. Çalıştığım kuruma gelen talep üzerine ben hem kurumum hem de Sigapore Civil Service College tarafından  seçilerek Singapura 17 günlük bir eğitim seminerine gönderildim.
Singapur İstanbul'dan direk uçuş ile 13 saat sürüyor. THY'nın direk uçuşu var. Ama ben biraz da şımarıklık yaparak biletimi Singapur Havayollarından aldırdım. Nedeni de değişik bir havayolu ile uçayım diyeydi. İyi ki de öyle yapmışım çünkü harika bir uçuş oldu. Singapur Havayolları gerçekten çok muhteşemmiş. Uçak 4 saatlik bir uçuşun ardından Dubai'ye ikmal yapmak için indi, böylece ben de Dubai havalanında dolanarak bacaklarımı açmak fırsatı buldum. Bindiğim uçak yerel saatle (ki bizden 6 saat ilerideler.) sabah 7.30 da havaalanına indi. Singapur minnacık bir ülke devlet, Malezya yarımadasının en güneyinde yer alıyor ve toplamda 702 km2. ve nüfusu da  3.000.000 kadar. Bu nedenle yer sıkıntısı çok büyük, o nedenle binalar çok katlı. Ama bu kadar yer sıkıntısının olduğu minnacık bir ülkede 2 havaalanı, 1-2 hektara yaydıkları bir hayvanat bahçeleri, orkide bahçelerinin de yer aldığı bir doğal parkları ve neredeyse tropikal hale gelmiş ormanlık alanları ve su biriktirdikleri 2 adet barajları bulunuyor.




Yukarıda gördüğünz resimler Singapur Belediyesinin şehir sorunlarının üstünde çalışabilmek için hazırlattığı, şehrin maketi.Gördüğünüz gibi herey çok katlı, ama buna rağmen çok büyük yeşil alanlar ve su kaynakları ayrıca da daha kullanmadıkları, ihtiyaca göre planlayacakları boş alanları var. Singapur'un suyunun %60'ı geri dönüşüyormuş, bu sayede ilk defa rahatça banyo  yapabilmiştim orada küveti doldurarak.  Ayrıca da musluktan akan su da içilebiliyor. Bu oranı bir kaç sene içinde %90'a çıkarmak istediklerini söylemişlerdi. Belki de çıkarmışlardır.

Davetli olduğumuz Singapore Civil Service College değişik ülkelerden (bu ülkeler genelde 3. dünya ülkeleri idi.) pek çok insan çağırmışlar ve bizi çok güzel ağırladılar, bütün şehri kamu kurumları ile birlikte tanıtarak çok güzel sunumlar yaptılar. Ülkenin işleyişi ile ilgili çok güzel bilgiler verdiler. Tabi bunların yanı sıra da çok güzel gezdirdiler. Singapur devletinin resmi dini veya dili yok, 5 din ve 5 dil aynı ölçüde konuşuluyor ve inanılıyor. Ülkede budistler yani çinli nüfus fazla, o nedenle en çok konuşulan dil Çince ama İngilizce de çok yaygın herkes biliyor ve konuşuyor. Çinlilerden başka ülkede Hintliler, Müslümalar, Maley ırkı olan Malezyalılar ve yabancılar da yoğun olarak yaşıyorlar. Singapur halkı istinasız çok güleryüzlü ve yardımsever. Ancak yasaları bize göre çok ağır. Ülkeye ciklet sokmak yasak yere atılmasın veya basılmasın diye, metroda birşey yiyip içmek yasak, çoğu yerde sigara kesinlikle yasak, zaten Singapure için "A Fine Country" (güzel bir şehir/ceza şehri) tabiri çok yaygın kullanılıyor. Ülkede içkili araba kullanmak para ve hapis cezası ile, uyuşturucu ise idamla cezalandırılıyor. Bu konuda hiç şakaları olmadığını söyleyebilirim.


MerLion(Deniz Aslanı) Ülkenin simgesi


Rıhtımdan bir görüntü



Çin Tapınaklarından biri




Ülkedeki en pahalı şey bunun gibi müstakil evler. Çünkü yer yok, o nedenle tek katlı bahçe içindeki evler 2-3 milyon dolarlardan başlıyor ..


Ülkenin en büyük Müslüman Camii'si. Kubbesi altın kaplama.


Opera binası..


Hindu Tapınaklarından biri.



Çin Mahallesi. Heryerde olduğu gibi Çin mahallesi çok hareketli ve çok renkliydi.


Tropikal Orman Bahçelerinin girişi..


Marine Bay'in gece görüntüsü.. Bu civarda çok güzel ve uygun lokanta ve barlar bulunuyor.



Ulusal Orkide Bahçesinin girişi. Orkideler çok bol ve çeşitli, hatta kişiye özel orkideler bile yetiştirmişler. Resimdeki hanım Bosna Hersek'den gelen Mimar arkadaşımız..



Hayvanat Bahçesindeki nadir bulunan türlerden biri olan Beyaz Kaplan..




Muhteşem Orkideler...


Singapur çok güzel ve çok renkli bir ülke, yemek içmek çok çeşitli ve ucuz. Dünya mutfağından herşeyin rahatça bulunabileceği bir yer. Gezmek, eğlenmek ve alışveriş yapmak için de oldukça fazla seçenek var. Ben bir şey almadım çünkü zaten herşeyin olduğu bir ülkeden geliyordum. Ama ülkelerinde bizimki kadar marka bulunmayan ülke mensuplarının bayağı fazla alışveriş yaptığını söyleyebilirim. Ayrıca Singapurun kendine has hiç bir ürünü de yok, her şey ithal ediliyor. Böylece ülkede herşeyi bulmak mümkün.
Ayrıca eğlenmek için Singapore Flyer adı verilen ve London Eye'ın benzeri dev bir dönmedolap ve denizi doldurmak suretiyle yaptıkları eğlence adaları Sentose Island var. Bu adada müzeler, deniz parkları/oyunları, plajlar yer alıyor. Adaya ister yapılan köprü ile kara yolu ile, isterseniz de dev bir teleferik yardımı ile gidiyorsunuz ki bu teleferiğin mutlaka denenmesi lazım.






Gördüğünüz gibi bir istasyondan kalkıyor, arada başka bir binanın en üst katındaki istasyona uğruyor ve sonra da doğrucaa Sentosa adasına iniyor. Çok değişik bir deneyim diyebilirim. Tabi kabin son sürat karşı binaya yaklaşırken attığımız çığlıkların çoğu korkudan çok zevktendi..



Singapur Flyer oldukça büyük tabiki. Yerden yüksekliğini hatırlayamıyorum şu anda ama tam dönüşünü 30 dakika içinde tamamlıyor. Bu da benim için oldukça zevkli ve değişik bir deneyim oldu. Flyerın gerçek resmini bulamadım ama makette tabiki yer alıyor. Böylece maketin ölçeğini de görebilirsiniz.
Singapur gezisi benim için çok güzel, çok zevkli, değişik insanlar tanıdığım (hala hepsi ile mailleşiyorum bu arada) harika bir geziydi. Keşke tekrar gidebilsem diyorum.
Sevgiler..


2 yorum:

  1. Çok güzel bir gezi olmuş..Orkideler bir harika..Bir istek lütfen: Daha fazla fotoo :))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir gezi olmuş..Orkideler bir harika..Bir istek lütfen: Daha fazla fotoo :))

    YanıtlaSil