2 Mayıs 2012 Çarşamba

Her güne bir fondöten #gün2

Günaydın.. Bugün tatil olmasına rağmen dışarı da çıkacağım için bir yeni aldığım Young Blood marka mineral toz fondöteni denemek istedim ve bu yazıyı da aslında salı günü yayınlayacaktım ama telefondaki blogger applikasyonu ile doğru dürüst yazı ve resim düzenleyemediğim için içime sinmedi ve çarşamba sabahına bırakma kararı aldım.
Eskiden lD Bare Minerals'i getiren firma artik bu markayı getiriyormus. Ben hiç lD kullanmadım ama arkadaşımdan gördüğüm kadarıyla güzel bir ürüne benziyor. Young Blood toz fondöten mineral ürün arayanlar icin cok uygun ayrıca da "cruelty free" yani hayvanlar üzerinde kesinlikle test edilmeyen bir ürün, bu nedenle benim tercihlerimin arasına girdi bile.
Ürünün kendisi mat ve yağlanma yapmayacak bir ürün yani yazın rahatlıkla kullanılabilir sanıyorum, kapaticiligina da 5 üzerinden 4 verebilirim. Ürünün gramaji da oldukca fazla 10gr. diğer bazı markaların 8-9 gram olduğunu biliyorum.






Hayvanlara zalim davranmıyor yani üzerlerinde test yapmıyor demiştik, içinde parapen de yokmuş. Umarım bütün firmalar artık hayvan dostlarımızın üzerinde test yapmadıklarını açıkça belirtirler ve bizim de içimiz bu ürünleri kullanırken  bir nebze rahat olur.


Evet fondöten buğday tenliler için uygun. Ama geniş bir renk skalası da var.


Sanırım bu renk ve Natural diye tabir edilen rengi pek tercih edilmiyor. Çünkü indirime girmişşş... Benim şansıma, böyle indirim görünce de dayanamayıp aldım tabi. Ürünün dış ambalajı gayet güzel, çantada bile taşınabilir ancak kullanım esnasında ufak bir problem yaratacak gibi. ürün tuzluk şeklinde ayarlanmış ve minik deliklerden kapağına istediğiniz kadar dökebiliyorsunuz.




Ama dökülen toz fazla kaçtığı zaman onu geri koymak mümkün değil. O nedenle dikkatli dökmek ve ziyan etmemek ferekiyor. Ayrıca ID'deki gibi bir koruma kapağı olsaymış daha iyi olacakmış, olmadığı için ürünün koruma bandını kullanıyorum şimdilik ama yakında o da tutmayacaktır sanırım. Yine de üründen genel olarak memnun kaldığımı söyleyebilirim.
Bu toz fondötenin altına da uzun süre önce aldığım ve fazla kullanmadığım Nars makyaj bazını sürdüm. Bu makyaj bazı hafif kremsi bir dokuda ve kokusu da yok, cilde güzel nüfuz ediyor ama emilimi biraz yavaş, o nedenle baz sürdükten sonra biraz beklemek gerekiyor makyaja geçmek için.





Şimdi bu bazı mağazada denedikleri zaman memnun kalmıştım ama alıp kullanmaya başladığım zaman cildim için fazlaca yağlı gelmeye ve fazla parlatmaya başladı. Bu emilimin geç olması sorunu da muhtemelen benim cildimin tipinden kaynaklanıyor. Ürün özellikle belirli bir cilt tipine göre yapılmamış ama sanırım kuru ve kuruya dönük ciltler için daha uygun olacak. Üzerine yağlı olmayan bir toz fondöten uygulamama rağmen oldukça fazla parlama yaptı. Bu nedenle ürünü kuru cilde sahip bir arkadaşıma hediye etmeyi düşündüm. O kullandıktan sonra fikrini alacağım ve tekrar yazacağım.
Yarın (bugün aslında) yeni bir fondöten ve baz süreceğim..
Sevgiler..

1 yorum:

  1. pek fondöten kullanmasam da kullanmam gerektiğinde young blood tercih ediyorum, gerçekten çok başarılı =)

    YanıtlaSil